Известие

Collapse
No announcement yet.

Лошо или не ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
    Мисля, че ти се е откачила(скъсана) жицата или не прави контакт.На датчика
    Не твърдя, че при дискутирания двигател е така, защото не съм запознат в детайли с него, но при повечето двигатели температурният датчик понижава съпротивлението си с повишаване на температурата. А това означава, че при прекъсване на проводник или лош контакт индикацията на таблото ще показва ниска температура. При окъсяване на проводник (заради нарушена изолация) може да се получи лъжливо отчитане на висока температура.

    В конкретния случай мисля, че трябва да се обърне особено внимание на проблема и това с датчика да не се приема като успокоително обяснение. Подобно нещо може да се случи заради недостатъчно количество течност, въздушна възглавница, неизправен (неотварящ) термостат............. А това, че вентилаторът на охлаждането не работи е заради това, че в тази ситуация двигателят е с висока температура а радиаторът е студен.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      При откачен датчик стрелката трябва да отиде на мах
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #18
        А пък може и колата да е с 2 датчика - за таблото и за компютъра.
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #19
          макар и на 164 имам същия проблем, виж като почне да загрява дай на максимално топло и виж дали духа топло или студено
          Алфа 164 2.0Т.С. 95г. - на части !

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            При откачен датчик стрелката трябва да отиде на мах
            Това, което казваш пробвал ли си го?
            Вероятно говорим за този датчик.

            От параметрите му:



            Dimensions:
            Gewindemaß M 12 x 1.5
            Thread length 11 mm
            2-pin connector,
            Housing color light blue, black, white
            SW 19
            Temperature. 25 ° C,
            Temperature. 80 ° C,
            2080 ohm resistor,
            294 ohm resistor

            сава ясно, че и при него с увеличаване на температурата, съпротивлението му намалява. Т. е при съпротивление безкрайност (откачен конекнор), стрелката да стои на минималното си показание (студен двигател)


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това, което казваш пробвал ли си го?
              Вероятно говорим за този датчик.

              От параметрите му:



              Dimensions:
              Gewindemaß M 12 x 1.5
              Thread length 11 mm
              2-pin connector,
              Housing color light blue, black, white
              SW 19
              Temperature. 25 ° C,
              Temperature. 80 ° C,
              2080 ohm resistor,
              294 ohm resistor

              сава ясно, че и при него с увеличаване на температурата, съпротивлението му намалява. Т. е при съпротивление безкрайност (откачен конекнор), стрелката да стои на минималното си показание (студен двигател)
              Пробвах го на другата кола(не ми се ръчка алфата) откачих датчика на блока и вътре стрелката отиде на мах
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от MartiniAlfa166 Покажи съобщение
                Колеги докато се прибирах преди малко както си карам стрелката на температурата отиде почти догоре в червеното спрях перката не въртеше и изгасих колата след като я запалих пак стрелката си стоеше пак на 90 гр. но след 3-4 мин пак отиде нагоре ако някой знае нека каже колата е 2.4 136
                Най-добре иди в сервиз, но все пак първо можеш да провериш нивото на антифриза и буксите на перките, защото понякога дават фира. Пръсни ги с контакт спрей, размърдай и ако тръгнат перките, значи е от тях. Имай предвид, че трябва да работят и двете перки - първо се включва едната, а като се вдигне темепература до някакви градуси, трябва да се включи и втората. Дори да се оправи с почистване на буксите, пак е добре да ги смениш с нови, защото прегарят - все пак колата ти не е първа младост.
                Alfa Romeo 166 2.4 JTD
                Блог за работа и кариера

                sigpic

                Comment


                • #23
                  Съществуват следните възможности:
                  1. Имаш два двупинови температурни датчика.Един на термостата и един на блока на двигателя.Този от блока подава сведения за индикатора на таблото, а този от термостата на ЕКУ-то.Ако има въздух в охладителната система, датчика на термостата остава с по-ниска температура и ЕКУ-то не пуска перките.
                  2.Пак с два отделни датчика, но дала фира водна помпа.Ефекта е като горе.
                  3.Без значение от датчика(дву или три пинов на термостата), който е изправен, но е дало фира релето на вентилаторите(FAN) или ЕКУ-то не го включва(проблем в ЕКУ или прекъсната верига).

                  В първите два случая няма да имаш и парно, а в третия случай, ако пуснеш парното на max., освен че ще се опечеш, температурата на двигателя трябва да спадне.

                  По принцип, при изгорял датчик или прекъсната верига към него, ЕКУ-то влиза в авариен режим и пуска вентилаторите перманентно.

                  Най-добре е да я закачите на диагностика и да видите какво се случва.

                  Провери, циркулира ли течността и провери обезвъздушаването.Ако не знаеш как става, бегом при някой, дето знае.

                  Сигурно съм пропуснал нещо, но това се сещам на прима виста.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Благодаря на всички колеги които се опитаха да помогнат и се извинявам за късния ми отговор значи: както беше писал един колега по нагоре в темата колата е с два датчика този на блока беше дал фира но като го откачихме се пуснаха перките и колата започна да сваля температурата датчика струва 25лв. и всичко се оправ

                    Comment

                    Working...
                    X